Nabidka prace

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Sobota Srpen 30 23:40:44 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 30.8.2008 od Prichy:

> Nedavno jsem odpovidal na inzerat na sprace.cz na programatora v
> Delphi .....rekl jsem zhruba me zkusenosti (kde bych se tipoval tak
> na programatora juniora), nabidl jim ze poslu nejake programky co
> jsem delal se zdrojakama atd.

> Prestoze jsem tomu venoval 2 hodiny meho casu a vice mene jsem byl
> jen zvedav, ze jake pozadavky jsou na tyto pozice (programoval jsem
> v delphi pouze amatersky) a kdybych nastoupil, tak klidne i za plat
> 19000 hrubeho.....na zkusenou....dostal jsem od pani z agentury po
> cce tydnu jednoradkovou odpoved.

> [...cut...]

> [...]

Kdyz to sesumiruji, tak jsi tomu venoval 2 hodiny casu a sepsal jsi
to. OK, je tedy nejaky problem to tisickrat rozeslat na kazdou nabidku
prace? To prece nebude trvat dva tisice hodin, ne? Kdyz uz je to
jednou napsane...

Ja treba delam take direct marketing. To se rozeslou papirove nabidky
a jsou z toho nejake objednavky. Rozeslu treba tisic dopisu a prijde z
toho "jen" 200 objednavek. A to je velmi slusny vysledek. Kdyz to
nekdo neumi, tak mu prijde tech objednavek 10. No a samozrejme plati,
ze cim vice se nabidek posle, tim vice je z toho objednavek, stejne
tak plati, ze cim presneji se nabidky zacili na tu spravnou skupinu,
tim lepsi to je.

Polozim ti otazku. Predstav si, ze mas tenisak, zed docela daleko od
tebe a na te zdi je namalovane kolecko. Mas za ukol se tenisakem
trefit do toho kolecka. Co myslis, kdyz udelas 3 pokusy, trefis se? A
co kdyz vezmes tenisak a budes jim hazet na zed jako sileny a udelas
tech hodu treba 500? Opravdu myslis, ze ta sance trefit se neni v tom
druhem pripade vyssi? Byt za cenu vice vydane energie, ovsem se zcela
zrejmym vysledkem, ktery se musi dostavit?

Ano, ja samozrejme uznavam, ze je snadne rict "budu radeji prodavat
parky v rohliku". Snadnejsi nez se snazit. Treba na to misto prijali
cloveka, ktery nechtel prodavat parky v rohliku, tak se moc a moc
snazil, udelal pro to daleko vic. A treba neumel programovat v Delphi
tak jako ty (netusim, jak moc umis, asi se nezname, v konferenci
Delphi jsem nasel par prispevku od tebe z roku 2002), ale snazil se,
naucil se to, protoze se to chtel naucit, a ted je pro tu firmu
prinosem. Kdo vi...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem