Pracovn? deska v kuchyni - dubov? masiv

Jindra Polívka jpolivka@mbox.vol.cz
Pátek Srpen 29 23:02:20 CEST 2008

Tak jsem tady schvalne napsal, ze dub je mozna tvrdsi nez buk. Nechci si
stat za svym skrytym tvrzenim, ale i podle meho nazoru je buk tvrdsi.
Prectete si muj prispevek, kde jsem psal, ze cekam ne reakce. Staci se
zamyslet nad tim z ceho se delaji prahy.
Do kuchyne na masiv bych pouzil opravdu renomovany vyrobek. Muze jit treba i
o upravenou fermez, ale tu klasickou bych se bal pouzit. Jsem puvodne
vyuceny malir naterac a mam i restauratorskou praxi, napr. Libereckou
galerii pred mnoha lety. Ale jiz mnoho let to nedelam. Dnes je mnoho novych
materialu a pokud jste z oboru jiz mnoho let, tak je nejlepsi se sverit do
rukou "opravdovych odborniku". To myslim naprosto vazne a jiste znate moje
porekadlo o prodavacich a "podavacich" zbozi, ci produktu. Zkuste nejakou
restauratorskou firmu. Tam jsou vetsinou ti pravi odbornici.
Jindra Polivka

Dub aj buk, ako tvrde dreva, maju schnut minimalne 15, najlepsie 25 a viac
rokov. Samozrejme nie je trivialne jeho ulozenie a prekladanie. To co ste
mali v robote bola zrejme nejaka moderna rychlokvaska, to je v podstate
znicenie dreva, dobre je to maximalne na stavebne drevo. To uz radsej MDFku.

Moj stary otec bol pansky stolar; drevo zo smreka a inych ihlicnanov (s
vynimkou tisa, samozrejme) pokladal za druhorade a hodne akurat tak zadnej
steny skrine a dna zasuvky. Ked mu jeho syn (moj stryko) priniesol bukas
(original z Buciny Zvolen, to bolo v 80tych rokoch) do dielne (len odpilit
na nejaku policku do garaze), vyhodil ho stade aj s tym bukasom.

Kvalitnejsie povrchy sa politurovali (napustali zmesou zalozenou na selaku,
pracny a zdlhavy postup), lakovali sa len menej kvalitne. Ale to sa
samozrejme tyka len jedalenskeho stola, nie kuchynskeho (kde sa pripravuju
jedla). Tam je to jedno aky je povrch, aj tak sa casom poskrabe.

wek