[OT] Zasilka do USA?

Tomáš Vymětal vymetalt@gmail.com
Středa Srpen 27 16:52:14 CEST 2008


> Tak a ted co v pripade neopravnene reklamace. Tam je to tak, ze
> kupujici ma narok na vyrizeni pouze opravnene reklamace. Jestlize je
> reklamace neopravnena, napriklad ponoril telefon do vany, na coz se
> treba prijde v servisu, pak ma prodejce narok na uhradu vzniklych
> nakladu. Ovsem pozor, nema narok na nejaky pausalni poplatek, ktery by
> si stanovil v ceniku. Musi prokazat naklady a tyto prokazatelne
> naklady muze pozadovat. Kdyz to prodejce posle do servisu a servis
> vyuctuje tuto praci, je to prokazatelne, zrovna jako postovne apod.
> Takze tyto naklady lze pozadovat od kupujiciho, protoze to nema se
> zakonnou reklamaci nic spolecneho, kdyz byla neopravnena.
> 
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Tak tak .. a teď pár příkladů ze života:

1) ČP .. profibalík odeslaný ve čtvrtek, v pátek mělo být zboží u 
zákazníka, namontováno, expedováno někam do zahraničí. V poledne se 
ozvali, že balík nikde, následným šetřením se ukázalo, že balík se 
naložil z naší pobočky pošty a do okresního města už nedorazil (našel se 
až v úterý, když o něj dva dny někdo packal, prostě jej zapomněli zadat 
do systému). Naštěstí zboží jsme měli duplicitně, jen otázka, jak jej 
dostat k zákazníkovi. Když jsme prošli možnosti, snad jedinou byla 
vlaková spěšnina, tam bylo ale hmotnostní omezení větší než u pošty a 
nevešli jsme se. Nezbylo, než sednout do auta a přes půl republiky 
zhruba 27 kg balík odvézt. Náhradu škody na čp jsme ani nezkoušeli, aneb 
dnes podáte, týden hledáme. (Na druhou stranu za těch pět let, co 
posíláme zhruba 5-10 balíků denně je to první a zatím poslední takový 
případ.)

2) CS .. cca 40 kg balík poslaný z JM do Prahy, kde měl být montován na 
zařízení a večer ložen na kamion směr rusko. Přepravka ale dorazila o 
den později (podle obchodních podmínek lze požadovat 10% slevu na 
přepravném). Zákazník tak musel řešit leteckou přepravu (tuším DHL), za 
kterou jsme následně vyplázli necelých 20K. I když dispečeři náhradu 
škody odsouhlasili (přece jen nejsme zákazník, který by jim to 
nevrátil), faktura se dostala do rukou nějakého právníka, co to smetl ze 
stolu. (Konkrétně u této přepravky jsou zpožděné zásilky, různé záměny 
adres a drobná poškození téměř standardem.) Další problémy nijak 
neřešíme. Pokud příjemce do přepravního listu problém poznamená, natvrdo 
vystavujeme faktury s položkou "náhrada škody" na její hodnotu a "běžné 
marže" (+ postupně stahujeme těch 20K za DHLku ;D) s poznámkou ke 
kterému přepraváku se vztahují a zatím nikdo neprotestoval.

3) Kámoška z anglie kšeftující se zlatem, nakupuje levně z číny, ale s 
drahým poštovným, prodává draho po evropě s poštovným zdarma. Posílala 
něco tuším zrovna do ČR, balík se ztratil. I když byl pojištět na 
nikterak vysokou částku (řádově tisíce kč), musela prokázat, co bylo 
uvnitř a kolik to stálo (musela dodat ověřenou kopii faktury). Dostala 
částku, co byla na faktuře, i když s vedlejšími náklady na ní uvedenými 
nikdo nekalkuloval a mraky času, stráveného běháním kolem, jsou 
nevyčíslitelné. Od té doby do zahraničí neposlala ani naušnici.

T.V.




Další informace o konferenci Hw-list