Re:74HCT4094 sink/source current

Delphin delphin@post.cz
Středa Srpen 27 12:58:11 CEST 2008

> potreboval bych poradit. V datasheetu pro 74HCT4094 pisou ze "DC
> output source or sink - standard output" je 25mA.
> Znamena to tedy, ze jsem schopen dosahnout na jeden vystupni pin 25mA
> (celkem tedy na 8 vystupnich pinu - 8 x 25mA, tj. 200mA)?

Schopen toho určitě je, ale není povoleno přes pin GND/VDD pouštět víc jak myslím 90 mA (bez záruky).

> Dale jeste pojem Power disipation per package - (pro SO pouzdro 500mW)
> - jedna se o nasobek proudu a spadoveho napeti uvnitr cipu?
> Napr. mam-li 7-segment, ktery ma segmenty na 4.2V / 20mA, pokud
> pripojim tu 74HCT4094 primo na ten 7-segment na 5V, je ztratovy vykon
> (5 - 4.2) * 20mA na jeden segment (tj. 16mW)? Pocitam to spravne?

Počítáte to v zásadě správně, ale když zatížíte pin 20mA, tak na něm zaručeně nebude 5,000V, ale napětí klesne.
Dále LED bych nepřipojoval přímo, ale přes odpor asi 100 ohmů, jinak bude každý segment svítit trochu jinak.