Nabidka prace

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Středa Srpen 27 11:04:28 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 27.8.2008 od Kastil:

> to je tim, ze Ty jsi v podstate obchodnik, ale spousta jinych neni a
> je to pro nas temer utrpeni stravit pul dne (popripade cely) s tim
> abychom se z nekym dohadovali misto toho aby jsme se venovali tou co
> nas bavi.

To se ovsem postesti opravdu jen malokomu z nas, abychom se mohli
venovat pouze tomu, co nas opravdu bavi, uplne bez namahy a bez
cinnosti, ktere nas nebavi. Tak to proste nefunguje. Vetsinou musis
delat take to, co te nebavi, abys pak mohl delat to, co te bavi.

> Kdybych byl takovy obchodnik, poridil bych si zivnostnak a nehledal
> bych praci ve firme.

To bylo pouze prirovnani. Chtel jsem tim rict, ze pro cokoliv, co
chces ziskat, musis take neco udelat. A kdyz chces ziskat neco moc
hezkeho, musis se proste snazit vicekrat a opakovane, nez se to
podari.

> Jedna z vyhod prace ve firme spociva prave v tom ze clovek nemusi
> sve dovednosti stale prodavat.

To neni tak docela pravda. Nejdrive se musis umet do te firmy dostat.
Presvedcit zamestnavatele, ze za to stojis. To je prvni prodej. A
pokud mas v te firme vydrzet a postupovat a zvysovat si plat/mzdu, pak
take musis sve dovednosti prodavat neustale.

> Firma ma manazery a obchodniky, kteri jsou placeni jen za to, aby ty
> vyrobky prodali.

Vyrobky ano, ale sebe musi prodat kazdy sam. Leda bys mel sveho
manazera, ktery by to za tebe delal. I to je mozne.

> Samozrejme mas pravdu, ze pokud clovek bude zdatnym obchodnikem,
> ktery se umi prodat,tak nebude mit problem. Ale nemela by ta otazka
> stat opacne? Nemela by ta firma mit zajem ziskat dobreho pracovnika
> i tehdy,pokud on sam neni dobrym obchodnikem?

Ano, to v kazdem pripade. Firma musi mit zajem ziskat dobreho
pracovnika. Jenze problem je v tom, jak to poznat, kdyz pro to ten
pracovnik nic neudela.

> A takovemu snazeni preci vubec nemuze prospet, ze se s cele zadosti
> o praci stava neprijemna masinerije, ktera cloveka znervoznuje.

Ono vsechno cloveka znervoznuje. Bylo by to krasne, kdyby vsechno bylo
polozeno na chodniku pred barakem, stacilo by to jen sebrat. Jenze tak
to neni, to prece vis. Je potreba se s tim nejak vyporadat.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz