Nabidka prace

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Úterý Srpen 26 22:19:19 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 26.8.2008 od Tomáš Vymětal:

> Pokud bych například hledal práci v praze (teď jsem na JM), pak můj
> nástupní plat musí být takový, abych si zachoval životní úroveň,
> tedy ten současný, plus náklady na dojíždění na víkendy domů,
> pronájem bytu v praze. Když to vezmu konkrétně, měsíčně 8 cest po
> cca 200km, cca 10Kkč na nájem a vedlejší náklady a můj současný plat
> k tomu. Za km počítejme zhruba 5 kč (benzín a amortizace), tedy
> výsledek bude můj současný plat navýšený o osmnáct tisíc.

> Když však takový výčet náboráži odprezentuji, obvykle odpověď zní "i
> když jsou Vaše požadavky opodstatněné, nemůžeme je naplnit".

Tomu se nedivim. Proc by meli platit o 18k vic jen proto, ze jsi z
daleka. Tak se jim to nelibi, shaneji nekoho mistniho, ktery bude
levnejsi.

Jde o to, jestli jim za ty penize nabidnes odpovidajici praci. Jinymi
slovy, pojd ke me pracovat, ja te zamestnam. Muzes si delat, co chces.
A dam ti nastupni mesicni plat 1.000.000 Kc. Pokud mi kazdy mesic
vydelas 10.000.000 Kc. O to jedine mi jde. Jinak te nemusim videt, jak
je rok dlouhy.

> Díky tomu je pak hledání zaměstnání pouze trapnou stáleopakující se
> fraškou směřující k otázce platu, která nemůže být položena jako
> první, jelikož pak bych vypadal příliš hrr.

Proc trapnou stale se opakujici fraskou? Je to obchod jako kazdy jiny.
Nekdo se umi prodat, nekdo ne. Ze musis udelat vice pokusu? Ano, to je
ale prece naprosto normalni. To musi kazdy obchodnik a pokud chce
nekomu prodat, nejde to vetsinou napoprve.

Zkus jit po ulici a na kazdou hezkou holku vybafnout, ze by ses s ni
rad vyspal. Jak myslis, ze budes uspesny? Myslis, ze to vyjde
napoprve? A kdyz opravdu chces, myslis, ze pomuze, kdyz to vzdas hned
po prvnim neuspesnem pokusu?

> I když vytváření testovacích aplikací by pro mne mohlo být zajímavou
> prací, požadavky splňuji, neozvu se právě z toho titulu, že nevím,
> do čeho lezu.

Hazis flintu do zita uz predem? Pak o tu praci zase az tak nestojis.

> Má pro mne cenu zabít den osobní konzultací, kde se dozvím, že ta
> práce bude mimo jiné obsahovat i tvorbu webu ve volném čase,
> doplňování papíru do kopírky a podobně a to vše za 15K? Moje odpověď
> zní ne.

A jak to vis, kdyz jsi to nezkusil? Vis, kolik udela obchodnik
nabidek, aby se dostal k te spravne objednavce?

> Na druhou stranu by to skutečně mohla být práce, kterou hledám, mohl
> bych ji dělat z tepla domova, kdykoliv během dne, nebyl bych vázán
> pracovní dobou, měl stálý (a vysoký příjem), mohl bych konečně mít
> slušného šéfa se smyslem pro realitu, atd. A naopak, on by mohl
> získat kvalitního zaměstnance, který naprosto splní všechny
> požadavky a naopak ještě zoptimalizuje procesy práce tak, že ušetří
> na nákladech nebo vylepší efektivitu cílového produktu tak, že
> zvedne jeho prodejnost.

Kdyby co? Kdybys to risknul a nebyl liny a investoval ten cas?

Vzpominam si, ze jsem jednou jednomu zakaznikovi nabizel pocitac asi
2,5 roku (samozrejme ze ne kazdy den), nez si ho konecne koupil. Pak
se z nej stal muj staly zakaznik a vydelal jsem na nem spousty penez
jak z prodeju HW, tak z prodeju SW, tak i konzultacemi, skolenim a
dalsimi sluzbami.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem