[OT] Barvy pro vnejsi prostredi

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pátek Srpen 22 22:24:28 CEST 2008

On Fri, 22 Aug 2008, Milan Mlynarčík wrote:

> No predsa pre vzhlad. V dnesnej dobe je trvacnost az kdesi na konci
> poziadavkov.
> Ja osobne som presvedceny, ze jedine polyuretanove farby su odolne aj voci
> slnecnemu ziareniu. Su dvojzlozkove, no nevidim to ako problem. Bez problemu
> to vytvrdne hocikde na vzduchu pri beznych teplotach.
> Vsetky ostatne (teda synteticke, vodorieditelne a aj olejove (tie trocha
> menej)) pod vplyvom slnka a poveternosti "krieduju", t.j. aj hladky povrch
> matnie a postupne sa rozsypa.

To dela UV zareni, delaji se vrchni barvy nebo laky se slozkou co pohlcuje
UV. Mam zkusenost s takovym lakem na drevo - normalne natrena okna
balakrylem jsou po trech letech na slunicku 'chlupata' . Dreveny tunel pro
potrubi od klimatizace je po peti letech na te same strane baraku porad
stejny - natreny lakem na drevo a krycim lakem ktery vytvori takovou
mekci tlustou  vrstvu navrch.