Barvy pro vnejsi prostredi

Mirek mi3@centrum.cz
Pátek Srpen 22 21:24:10 CEST 2008

Na pozink natěrač radil odmastit (Jar apod.) základovka na lehké kovy a na
to syntetika. Dobrou zkušenost mám s barvami obsahujícími UV filtr.
(Tikurilla nebo tak nějak - použít základní odstíny, míchání je drahé)

Tam kde nevadí černá barva tak používám dvousložkový Epoxid Dehet.
Mirek

-----Original Message-----
From: Rollfree [mailto:rollfree@volny.cz]
Sent: Friday, August 22, 2008 5:37 PM
To: HW-news
Subject: OT: Barvy pro vnejsi prostredi

Omlouvam se za neelektronicke OT.

Verite dnesnim vodou reditelnym barvam i do narocneho, tj. vnejsiho
prostredi ?
Mam porad takovy pocit, ze syntetika musi byt lepsi. Ale nicim to podlozene
nemam, je to opravdu jen pocit.

Myslite, ze se vodou reditelne barvy dneska uz skutecne kvalitou a hlavne
zivotnosti
vyrovnaji tem syntetickym, nebo ze je to jen ulitba ochrane zivotniho
prostredi ?
Jde mi o barvy na pozinkovany plech a pozinkovane vnejsi konstrukce.

A je nejaky rozdil v zivotnosti mezi barvami lesklymi a matnymi nebo jde jen
o vzhled ?
Zdalo by se, ze leskle barvy, ktere maji hladky povrch, se rychleji zbavi
vlhkosti
a ze tedy by snad mely byt na tom s zivotnosti lepe. Ale vetsina barev treba
na strechy
je naopak matna. Je to tim, ze matne barvy maji nejake "geneticke"
predpoklady
byt odolnejsi nebo jde jen a proste o vzhled ?

A mate nejaky tip na tu pravou barvu "natri a zapomen" ?

Se shanenim informaci je docela problem. Vsechny ty "nezavisle" poradny jsou
totiz provozovane (nebo aspon sponzorovane) konkretnimi vyrobci, takze na
kazdou
otazku "je ne tohle lepsi barva A nebo B" dostanete prefabrikovanou odpoved
"nemuzeme v poradne srovnavat konkretni vyrobky, ale pro vas ucel je idelani
nase barva X, objednaci cislo ...".

Diky.
rollfree