[OT] Pameti pro PC

Lukáš Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Čtvrtek Srpen 21 22:53:53 CEST 2008

> Tak tyhle vypocty (latence delena taktem) jsem nejak nepobral, cimz ovsem
> netvrdim, ze je to deleni spatne :) Jenom drobnost - co je vysledkem? Co je
> lepsi? Mensi cislo nebo vetsi cislo?

CL - CAS Latency - je v podstatě doba mezi zadáním adresy a přečtením
prvního slova v počtu cyklů hodinového signálu. Tedy jakási základní
přístupová doba paměti (těch určujících hodnot je více). Aby se to dalo
objektivně porovnat, je potřeba to přepočítat na čas - tedy např. 5 *
1/800MHz = 5 * 1.25ns = 6.25ns.

> Mimochodem - take mam dojem, ze vic, nez tech 667 ten chipset neda (pak by
> vychazelo, ze 5/667=0.00749, at to cislo znamena co chce), nejake se mi v
> tomhle ohledu moc nechece specifikacim ATI verit.

Obvykle má daná paměť několik možných časování přístupu. Tedy např.
pokud umí CL5@800MHz, tak bude určitě umět taky CL4@553MHz a možná i
CL4@667MHz (ale to už je otázka).

Každopádně vliv CL není velký, protože se to projeví vždy jen při prvním
čtení z určité stránky. Rozdíl výkonu způsobený rozdílným CL bude IHMO v
typických podmínkach vzhledem ke cache-ování v řádu 1% a méně.

Lukáš Grepl