MicroCap 9 - zacatecnicke otazky

Marek Sembol hwm.land@gmail.com
Čtvrtek Srpen 21 17:19:56 CEST 2008

Zdravim,
zacinam si hrat s MicroCap 9 (Eval) a mam par hodne zacatecnickych otazek.

1) Jak zadat pocatecni podminky.
Jde mi o to, ze mam v zapojeni velke kondenzatory, ktere se dlouho
nabijeji - a tedy simulace je pro mne zajimava az po dlouhem case
simulovani (na notebooku se do toho momentu dopocitam az za hooodne
minut). Pomohlo by mi, kdybych mohl nastavit pocatecni napeti na
kondenzatoru.

2) Kde brat a nekrast modely soucastek.
Jde nekde rozumne ziskat modely 'beznych' polovodicovych soucastek
(treba IRF840 zrovna ted)? A jak je vpravit do MicroCap?

3) Jak nejjednoduseji hodit do grafu napeti na nejake soucastce?
Zatim to resim tak, ze si zobrazim rozdil napeti na vyvodech, ale zda
se mi to nesikovne (kdyz pouzivam cisla nodu, tak ty se porad meni jak
upravuju schema, pojmenovavat nody mi tam zanasi zmatek - prilis mnoho
jmen)

4) Jak ziskat udaje typu 'vykon vyzareny na rezistoru'
Neni pro mne problem si zobrazit okamzitou hodnotu (vynasobim napeti
proudem), ale potreboval bych tu hodnotu nejak zintegrovat za urcity
casovy usek...

Ted pro zacatek mne vic nenapada, ale urcite zas na neco narazim.
Marek