[OT] Doporucte vahu?

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Čtvrtek Srpen 21 11:38:46 CEST 2008

To je naprosto normalni, mam funkcni generator Fluke, pri poruse jsem
zavolal do servisu a chtel popsat problem, pan me prerusil , ze ho to az tak
nezajima, ze oprava u tohoto modelu stoji, uplnou nahodou take, 40.000,- Kc.
Po te co jsme se prestal dusit a opet nabyl verbálních schopnosti jsem se
zeptal, co kdyz jde jen o nejakou vadnou pojistku, a pan suse konstatoval
tak vam ji za 40k Kc vymenime :-)
Rozebral jsme to do sroubku a nasel vadny stabilizator napeti pro nejakou
skupinu OZ, IC byl samozrejme na tom nejnepristupnejsim miste v pristroji,
nicméně oprava vysla na cca 20Kc + 3hodky prace, na druhou stranu mi zbylo
par sroubku :-)

Apropo kalibrace, kupoval jsme v USA starsi Agilent meraky, kalibrace v CR
cca 3000Kc, tak jsem si postezoval u dodavatele v USA a oni nam to
zkalibrovali za 10$ a to vcetne kalibračního protokolu pro EU.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Daniel Valuch
Sent: Thursday, August 21, 2008 11:12 AM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] Doporucte vahu?

tak ale aj na ten samotny akt polozenia zavazia erm.. kalibracie musite
mat papier a aspon 10 minutove skolenie ako ho spravne polozit :-)
pripomina mi to kalibraciu a servis vf generatorov. Samotny akt stal ca.
40.000 a ako som neskor zistil zrejme tam len vymenili ventilator a
mozno povysavali vnutro. To ze generator tyzden po navrate z opravy
znova hlasil calibration date expired nikomu nevadilo. Jeho vnutorne
hodiny nejakym zazrakom preskocili do roku 2089 a uzivatelom sa
samozrejme nedaju nastavit... takto sa zarabaju peniaze, ale aspon viem
akej znacke pristrojov sa zdaleka vyhnut :-)