Bistabilni klopny obvod (R-S)

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Středa Srpen 20 17:14:40 CEST 2008

> Zdravim,
> mel bych dotaz, potrebuji udelat BKO se dvema tranzistory a pritom ale
> zarucit, aby po zapnuti byl vystup vzdy jasne definovan.
>
> Potrebuji tento obvod ovladat dvemi tlacitky - Set/Reset ale po zapnuti
> proste vystup musi byt v nule.
>
> Priznam se, ze jsem lehce zdeformovany jednocipy a tak tyhle veci uz
> jsou pro mne lehce slozitejsi.. Ale rozhodne tam nechci cpat jednocip a
> vyresit aspon tuhle banalitu na urovni klasickych soucastek :))

Zdravím,
  to se udělá tak, že se zapojí nejjednodušší možný existující BKO a
definovaného počátečního stavu se docílí zapojením kondenzátoru do báze
jednoho z tranzistorů (který má zůstat zavřený) proti zemi. Při zapnutí
napájení se nejdříve musí nabít tento kondenzátor, což dává časovou
nevýhodu tomuto tranzistoru, zatímco druhý se stihne otevřít rychle a
pak již nemůže dojít k překlopení jinak, než vnějším vstupem.
  S pozdravem Pavel Troller