Zapojení napájení ATMEGA32

Lukáš Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Úterý Srpen 19 11:58:50 CEST 2008

> Zdravím, může mi někdo poradit, zda je u pouzdra TQFP44 (ATMEGA32) nutno
> zapojit napájecí vývody na všech čtyřech stranách procesoru?

Ano. A platí to obecně u všech obvodů.

Výrobce tam nedává těch několik párů napájecích vývodů jen tak proto že
mu zbyly vývody nebo proto aby se zjednodušil návrh desky. Těch několik
napájení a zemí je tam z toho důvodu, aby bylo k čipu (resp. ke všem
obvodům na čipu) přivedeno napájení s pokud možno co nejmenší impedancí.
Proto je nutné zapojit všechny napájecí a zemní vývody (a projit je mezi
sebou pokud možno krátkými a širokými spoji) a dále ke každému
napájecímu páru zapojit blokovací kondenzátor cca 10-100nF - pokud možno
co nejblíže k vývodům procesoru.

Lukáš Grepl