Kratuv vibracni naramek

Petr Kubáč petrkubac@802.cz
Neděle Srpen 17 21:24:28 CEST 2008

Nazdar Sašo
po návštěvě vašeho tábora neslyšících loni mi vrtalo hlavou proč se tolik
vašich děcek (hluchých) ale i ten vedoucí tak úporně ptali na "robota co
zaklepe na rameno když bude kolem nějaký zvuk" tak mně napado, že v době
internetu nebude problém s příjmem informací, ale s iformací o náhodných
zvucích. Psal jsem si o tom i s vaší paní Evou o takové varantě, že
neslyšící v bytě má zařízení velikosti hrnku na kafe, ktarý má na povrchu
kruh LEDek a pokud tahle věc něco uslyší začne ledka ve směru zdroje zvuku
blikat ve stylu zvuku, který slyší.
Hodinky na ruce jsem zavrhnul hned, protože se mi zdálo, že na ruce bude
oblast, kterou slyší výrazně asymetrická

Autor speicfikací pan Kraut je slyšící nebo neslyšící ? Celé ty specifikace
mi připadají jako značně přehnané ve smyslu toho co chce ze zvuku
zachyceného elektronicky všechno zjisitit - sirény, cinkání  tramvaje  atd -
tedy celé široké spektrum amplitud a frekvencí zvuku a to všechno indikovat
neslyšícícmu jediným kanálem - to jest v první fázi vibračním motormek -
vibruje nevibruje případně vibrovat ńějakým kódovaným způsobem, a na
displeji - pár ukazatelů.

Vezmeme - li to teoreticky tak při analýze zvuku se dá pracovat s frekvencí,
intenzitou a směrem - můj zvukový hrnek pracoval s intenzitou a směrem u
hodinek vzhledem k tomu že se samy hýbou enmá smysl pracovat se směrem -
tedy byo by nutné pracovat s intenzitou a freknvencí  - tedy :

Chtělo by to nějaké přípravné práce - například - byli by nelyšící schopni
rozlišit charakter zvuku podle FFT - Spektrání analýzy, která by jim jela na
obrazovce notebooku ? FFT ve zjednodušené formě by se s nějakým maličým
ARMem dalo vestavět do zařízení velikém skoro jako hodinky.

Osobně bych při použití SMD snad zvládl něco co se dá nosit na ruce, a není
to moc velké, ale vůbec nic neslibuju, spíše nopak - je jisté že aspoň 2
roky na takovu věc nebudu mít ani pomyšlení - ale v HW listu jsou jiní
šikovní, třeba se někdo do téhle užitečné věci chytí.

Ahoj Petr