Flip Flop z tranzistoru

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Čtvrtek Srpen 14 15:27:27 CEST 2008

SS> Hezke odpoledne,

SS>     asi je to jen ulet, ale chtela jsem si dneska udelat bistabilni
SS> klopny obvod z tranzistoru. Jenze mi to nejak nechce fungovat. Pokud jej
SS> preklapim pomoci dvou impulzu, tak slape naprosto dokonale a krasne se
SS> preklapi. Pokud jej ale chci preklapet jen jednim impulzem, jako
SS> skutecny flip flop, tak mi to nechce fungovat. Kdyz jsem strachala ve
SS> starych knihach, tak jsem sice nejaka reseni nasla, ale vzdy to
SS> znamenalo pouzit zaporne napeti, cemuz se chci vyhnout.

Opravdu záporné napětí, nebo se to překlápělo uzemněním daného vstupu
(sestupnou hranou)?
Např zde http://www.kutil.borec.cz/bist_kl_obv.htm se potřebné záporné
napětí vyrobí derivací toho překlápěcího pulsu.

Pokud to budeš zkoušet, tak pozor na jednoduchá, nesprávná řešení. Na
překlápění je potřeba impuls bez zákmitů, použití obyčejného
mechanického tlačítka má za následek chaotické chování, podle toho
kolik zákmitů se zrovna vyrobilo.

Tomáš