Uz mozeme jazdit na vodik :-)

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pondělí Srpen 11 22:43:00 CEST 2008

Neviem, preco by celkova ucinnost mala ist nevyhnutne dole a ako sa teda dosiahne vyssi vykon ak sa nedoda viac paliva (citaj: jediny zdroj energie v tom motore)?

U spalovacieho motora cast energie spaleneho paliva sa meni na mech.pracu (to nas zaujima a to tvori citatel "celkovej ucinnosti"), a zvysok vyleti von vyfukom resp. cez chladic do luftu ako teplo. Ak sa podari znizit to druhe napr. znizenim teploty vyfukovych plynov, moze ucinnost pokojne vzrast - samozrejme sa tym zmeni aj vselico ine, len tak z fleku ma napada okrem zivotnosti a zvysenej zlozitosti a nutnosti vozit dostatocne cistu vodu aj hlucnost a emisie.

U tej piecky je to ine - tepelna ucinnost sa tou vodou sotva zmeni (s vynimkou ak bez nej prebehne len nedokonale spalenie a zostane vela nespaleneho spalitelneho), ale zvysi sa rychlost horenia a teplota - mechanizmus som uz popisal.

wek