RE: Jak připravit dům pro řídící systém?

Slavomir Skopalik skopalik@elektlabs.cz
Pondělí Srpen 11 17:06:02 CEST 2008

Tohle je pravda jenom z casti a plati to pro system ABB.
Pro system INELS II, to neplati.
Tam jsem vypinace reseny na CIB sbernici (2 draty, napajeni + data),
a aktory (stmivace) jsou reseny tak, ze se vejdou pod venec
do KU68 krabice.
http://www.inels.com/cz-inels/produkty/lm2-11b.htm

Nevyhoda je ovsem v uzavrenem standardu velmi male firmy,
coz ma na tom vadi asi nejvice (po mizerne dokumnetaci).

Pokud chcete zacit s klasikou, tak se vam ta automatizace
pak bude delat dost blbe, jelikoz topologie datove site
a vykonove site je v tomto zcela odlisna a budete tlacek
ke kompromisum.
Dale kazda automatizace me datovou sit "trochu" odlisnou,
takze doporucuji si vybrat automatizaci predem
(ja treba budu pouzivat na spojeni rozvadecu sberni TCL2, misto
CIB a CIB si rozvedu a z rozvadece).

Ja budu elektriku realizovat nekdy zima - jaro, takze to
mam velmi aktualni.
Resneni:
1. Rozadec v plne prumyslove vysce (2m a hlobce min 40 cm) spolecny
  pro elektro (230/400 i data).
2. Jeden az dva podruzne datove rozvadece (asi v patre) pro Ethernet i CIB
3. Vsechny vypinace budou na CIB, hotovo.
4. Akcni cleny budou v okoli velekeho rozvadece v nem,
  vzdalenejsi budou umisteni v rozvodnych krabicich (predstava cca 200
kabelu
  do rozvadece me celkem vzala)
4. Ke kademu radiatoru (hlavici) povede husi krk (priprava na RS485, nebo
CIB)
5. Ke kademu oknu povede husi krk (priprava na rolety a zabezpeceni) + 230V
6. Rozvody Eth budou zcela oddeleny (dost bych nerad, aby mi jeden "virus"
  slozil kompelt eketriku v baraku).

Moje doporuceni:
1. Nakreslete si rozmisteni svetel
2. Nakreslete si zasuvky (nutne si udelat rozmisteni nabytku)
3. Predimenzujte (to jsou ty husi krky)
4. Dovedte si Eth, 230 a CIB (nebo jinou sbernici) do VSECH mistnosti
  vcetne sklepa na potraviny, jelikoz nikdy nevite, co budete
  tam chtit umistit.

Hodne stesti, budete ho potrebovat.

	Slavek