DS18B20

kral.j@centrum.cz kral.j@centrum.cz
Čtvrtek Srpen 7 11:42:04 CEST 2008

Řeším měření teploty pomocí DS18B20 a protože se ozývám, je zřejmé, že neúspěšně. Přitom se jedná o zapojení bez záludností, protože používám klasické napájení (i když jen 3,3V).
Pullup rezistor jsem nejdříve zapojil 1 kOhm i při vědomí, že to není doporučovaná hodnota. Na osciloskopu je však vidět, že odeslání signálu reset včetně a znaku CCh je OK, ale další znak 44h je nějaký divný v  "0". Hodnota v "1" odpovídá napájecímu napětí.
Když jsem zvětšil hodnotu pullup na doporučovaných 4k7 (ale se stejným výsledkem jsem vyzkoušel i 3k3) vidím na osciloskopu zásadní změnu. Zmizely podivnosti v "0", ale rozkmit signálu je pouhých 0,6V !!!!!!!! a navíc čidlo neodpovídá na reset (ale tomu se za dané situace nedivím).
Je mezi přítomnými někdo, kdo toto čidlo provozuje na napájení 3,3V a mohl by k tomu něco poradit?
Ještě by to asi chtělo vysvětlit, jak je to divné v "0". Na osciloskopu vidím, že nejdříve při sestupné hraně od masteru klesné hodnota skutečně až na 0V a po cca 40us se zvýší na 0,1V. To je hodnota podle mě správná, protože odpovídá i nule v předchozím znaku a resetu. Aby toho ale nebylo málo. První jednička ve znaku 44h má být jako "0" po dobu 10 us (zkoušel jsem i 5us), ale prostě trvá vždy 40us. Druhá jednička ve znaku je OK.  Abych nebyl v podezření, z masteru mi leze opravdu to co chci, takže to dělá určitě to čidlo.