Jako vyrobce elektroniky do bezp. napeti mam platit CT poplatky!!!

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Úterý Srpen 5 22:14:33 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 5.8.2008 od Glajc Pavel:

> Tady, já se také hlásím i mně to přišlo.

Vitej v klubu :-)

> Zajímá má mne, zda i na mne se to vztahuje. Taky prý opravuji
> televize. Bohudík ne.

Tak sis odpovedel sam, ne?

> Jenže předmět podnikání se během let bez mého vědomí několikrát
> měnil.

To neni o predmetu podnikani, ale o tom, co delas. Pokud mas
zivnostensky list na nakup/prodej, tak to jeste neznamena, ze prodavas
televize. A nemas v zivnostenskem liste napsano nakup/prodej zvykacek
Pedro. Ze mas nejaky zivnostensky list, to jeste neznamena, ze to take
delas.

Podle me to poslali vsem, kteri maji opravu elektroniky, protoze
predpokladaji, ze hodne lidi z nich opravuje televize, tak to zkusi
takovym podvudkem na slepo, on nekdo zaplati.

> Nebo to má nějakou skrytou výhodu podnikat v bytě? - rozuměj mít tam
> provozovnu.

No ja podnikam doma a provozovnu tu nemam. Ale pozor, vidim, ze ty mas
jeste jednu provozovnu. Mam takovy pocit, jisty si tim nejsem, ze kdyz
mas nejakou jinou provozovnu, tak bys pak v byte podnikat nemohl,
proto zrejme mas jednu jinou a jednu v byte. Kdyz nemas zadnou, tak
to nevadi. Ale jak rikam, nejsem si tim jisty, ono se to take porad
meni, to jsou tisice zmen.

> Taky nerozumím větě: Pokud tuto činnost provozujete z místa
> bydliště, není tím Vaše povinnost platit televizní poplatek dle výše
> citovaného ustanovení dotčena. (zák.348/2005) Tak mám platit 2x nebo
> ne?

No to je nejaka bejkarna, precti si ten zakon. Tady ten pravnicek si
to vysvetluje po svem, to neni rozhodujici. Rozhodujici je zakon a
nezavisly soud. V zakone je napsano, ze kdyz mas soukromou televizi,
tak za ni platis jako osoba (jednou za vsechny televze). A kdyz ji
jeste navic budes pouzivat pro podnikani, tak za ni musis jeste platit
jako podnikatel. Ale to neni o tomhle, co chteji vybrat.

> A když zruším provozovnu tak budu platit jednou nebo dvakrát?

Kdyz neopravujes televize, tak nebudes platit ani jednou, at uz
provozovnu mas nebo nemas. Proc bys platil Ceske televizi, kdyz v
provozovne prodavas cigara a opravujes motorky?

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz