Dynamicke DNS

Pajpach pajpach@katedrala.net
Pátek Srpen 1 14:22:45 CEST 2008

Dobry den,
Nejak tomu sice nerozumim, ale kdyz ma router dva WAN porty, tak prece
nemusite resit smerovani, to ma resit ten router. I kdyby ne, tak by mel
umoznovat zadat vice nez jeden DNS server, tak dejte jako prvni DNS server
providera1 a druhy dejte server DNS providera2.
Pokud pojedete pres providera1 tak bude vse v poradku (dotazy se smeruji
primarne na DNS providera1) pokud provider1 vypadne, dotazy budou chodit na
dns providera1 pres providera2, a jeho routery vam oznami ze DNS je
nedostupny. Druhy a dalsi pozadavek na DNS budou smerovat na druhy DNS v
poradi, tedy na DNS providera2, a ten jiz bude odpovidat, takze zase vse
bude v poradku...

S pozdravem
Pajpach

----- Original Message -----
From: "RV" <vicek.radek@cpost.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, August 01, 2008 1:48 PM
Subject: OT: Dynamicke DNS

Sice si budete tukat na celo pro dynamicke kdyz uz jednou je dynamicke...

Podarilo se mi, alespon virtualne (koupeny bude cca za mesic) vyresit
pripojeni site na dva providery pomoci routeru se dvema WAN. Nicmene to
je jen jedna polovina problemu.

Ted mam problem jak vyresit DNS. Je nejaka sance jak vyresit to aby DNS
zaznam smeroval na zivou linku? Je mi jasne (aspon mi to z logiky DNS
topologie tak vychazi), ze se to na urovni DNS vyresit neda.

Napada me, ze by to mohla vyresit nejaka sluzba na netu, na kterou bych
DNS zaznam nasmeroval a ta by pred smerovanim zjistila zda je linka ziva
a tam to smerovala... Nejsem sice sitar, ale na neco takoveho (mimo
jine) se pouziva tusim tzv. content switch, ktery krome obsahu dokaze
prave i prepinat smerovani. Bohuzel i kdybych neco takoveho zaridil
nemuze to bezet u me - musi to byt mimo moji sit. :-(

Existuje neco takoveho?

--
Radek Vicek