OT: poradi hledani programatoru, bylo: Re: OT: Kniha o Visual Basicku

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Úterý Duben 29 15:41:51 CEST 2008

Zaklady su spolocne dokonca s Win 3.0 (o starsich to zodpovedne povedat neviem, je predpoklad ze to tiez plati). Zakladmi myslim vytvorenie okna, slucka sprav, resources, menu, dialogy, zakladne controly (button, listbox, combobox,..), kreslenie na ploche okna a vacsina sprav obsluhy okien, mysi, apod.

Win32API prinieslo niektore zmeny (pre nas jednu podstatnu - udalosti od COM portu uz nechodia v spravach) a hlavne ako pises - rozsirenia.
Tu su nevelke, ale podstatne rozdiely medzi W95/98/ME a NT/2k/XP/2003server, netykaju sa vsak zakladov.

Dalsie zmeny prichadzali v systemovych dll-kach, pre GUI hlavne v common controls. Hned od prvej verzie vo W95 pribudol povedzme ListView, neskor pribudali napr. UpDown, calendar a pod.  Oproti Win 3 je podstatnou zmenou nova sprava WM_NOTIFY, v nej najlepsie vidno odlisenie povodnych controls (na notifikacie stale pouzivaju povodnu spravu WM_COMMAND) od novych (notifikuju prave cez WM_NOTIFY). Ale to su detaily, na ktore prides postupne :-)
Nejak podobne je to s common dialogmi (rozne tie OpenFile, atd).

Takze ano - zaklad API je rovnaky, pribudaju rozsirenia.

O Vistach sa s istotou nevyjadrujem, lebo so 64-bit platformou som sa este programatorsky nestretol. Kedze ale Visty su aj 32-bitove, tiez sa da predpokladat, ze WinAPI bude z podstatnej miery zhodne.

miro

Be a better friend, newshound, and
know-it-all with Yahoo! Mobile.  Try it now.  http://mobile.yahoo.com/;_ylt=Ahu06i62sR8HDtDypao8Wcj9tAcJ