OT: Kniha o Visual Basicku

Marek Sembol hwm.land@gmail.com
Pondělí Duben 28 20:34:31 CEST 2008

Ahoj Saso,
Knih je cela spousta, bohuzel s kvalitou ohledne Visual Basicu tezko
poradim. Ale...
1) V nasledujicim prispevku ti Delphin radi 'nauc se C#, VB radeji
neeee' - no tady bych nebyl az tak vyhraneny. Mne se sice zda C# lepsi
platforma, ale 99.99% toho co jde napsat v C# jde napsat (stejne
dobre) i v VB - v tom je kouzlo .NET platformy. Napisu par argumentu
proc radeji C# (ale pokud se rozhodnes pro VB nebudes
zatracena/prokleta:):):)
a) C# je specialne stvoren pro .NET. Ma tedy nekolik velmi uzitecnych
konstrukci, ktere je v VB treba napsat 'rucne'
b) Neni treba se bat toho 'C' v nazvu. S C/C++ to ma spolecne zhruba
to 'C' v nazvu a zpusob deklarovani promennych:)
c) C# ma jasnejsi a prehlednejsi syntax nez VB
d) C# ma krasnou podporu pro dokumentovani ve zdrojovem kodu a
generovani helpu (XML tags)
e) VB ma hodne skaredych konstrukci prenesenych kvuli 'kompatibilite'
se starym VB6, ktere do .NET nepatri.
f) typova kontrola v VB je pomerne pofiderni, clovek se muze dockat
neprijemnych prekvapek

2) Syntax VB/C# je velmi podobna, na syntax si zvyknes rychle, proto
je myslim dulezitejsi pochopit filozofii .NET a zikat prehled o jejich
(skoro neprebernych) knihovnach. Zda bude kniha opredena kolem VB nebo
C# neni az tak kriticke.

3) k ceskym kniham mam uz delsi dobu hlubokou neduveru. Radeji mam
originaly (preklady byvaj casto katastrofalni a dobreho ceskeho autora
jsem necetl (bohuzel) uz hodne dlouho)

Z toho hlediska, naprosto fantasticka kniha o .NET je "CLR via C#
Code" od Jefrey Richter. Ono obecne knihy toho autora jsou proste
skvele (jak pro Win32, tak pro .NET). Tim nazvem se nenech zmast, jde
hlavne o .NET/CLR, pouziti C#/VB je nepodstatne. Pripadne kniha od nej
'Applied Microsoft .NET Framework Programming' (predchudce toho CLR
via...)

Pokud si myslis, ze tato problematika je pro tebe prilis 'odborna' a
nepotrebujes ji, tak velmi kvalitni kniha je 'Programming Microsoft
Windows with C#' (by Charles Petzold) nebo 'Windows Forms Programming
in C#' (by Chris Sells). K te posledni - existuje tusim i (od stejneho
autora) 'Windows Forms Programming in Visual Basic' nebo cesky preklad
(celkem uchazejici) 'C# a WinForms - programování formulářů Windows)

S pozdravem,
Marek