Diferencialni par na PCB

andrej jancura hw_aj@zoznam.sk
Pondělí Duben 28 11:17:59 CEST 2008

Ahoj,

> akurat v plienkach aj s obvodmi, ktore ich pouzivaju.

> Diferencialne pary su tu od pociatkov elektrotechniky, staci sa pozret
> na analogovy telefon...

Ako zvycajne mas zase pravdu... Ale v praktickej podobe FPGA pre priemysel
sa objavili len nedavno. Ale hadat sa s Tebou nebudem.

> l/2,l/4 a podobne. Okrem toho, ja osobne by som volil pady a prechodky
> kruhove namiesto 6-uholnikov. Ale to je uz prilis velka teoria a nechce
> sa mi to rozpisovat, suvisi z geometrickym faktorom.
> >

> nechcem rypat, ale preco dlzky vodicov l/2, l/4? Preco dlzky vodicov
> vobec porovnavat s dlzkou vlny? Vedenie tam predsa ma spravne
> terminovane, resp. musi byt terminovane uz z principu emitorovo viazanej
> logiky. Ci bude dlhe lambda/100 alebo 100*lambda je uplne jedno
> (nebavime sa teraz o utlme).

Suvisi to s navrhom a jeho odolnostou na jednej strane, na strane druhej
predides istym neprijemnostiam pri "nevhodnej" terminacii... Ale to su
detaily, na ktore netreba vobec mysliet. Ale aby som len nekecal, pozri si
graf toho, ako sa sprava napr. vedenie l/4.

> Ono v principe si mu mohol rovno poradit nastudovat si teoriu pola,
> vsetko ostatne sa z toho da odvodit Maxwellkami a je blby ze to uz
> neurobil, ze?
> b.

Dano, ako vies v elektrotechnike vsetko z teorie pola vychadza. A moderne
obvody su viac analogovo-mikrovlnny design ako digitalny. Okrem toho az tak
vela z tych Maxwelliek a teorie obvodov nepotrebuje. Zial tymito zakutiami
elektrotechniky sa musi prehryzt kazdy sam.

Mimochodom, moj sef, ktory ma rychlokvasene PhD, tiez na detaily nedba a
potom sa divi, ze preco mu trigger spusti dvakrat... Toho tiez zaujima iba
fajka v excelovskej tabulke. To ze to musi cele prerobit je vec druha. Ale
to len ako perlicka.

A.

Vo víne je pravda!
http://vino.zoznam.sk/