velice OT - pro zasmani nebo plac

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Neděle Duben 27 22:28:07 CEST 2008

Pozrel som si o co ide. Ta dan ci poplatok ma byt 0.8% z predaja kobercov, kosiel, kostymov, panskych oblekov a este zopar dalsich poloziek, vratane spominanych kravat. Argumentacia je pochopitelne politicky naivno-slabomyselna, ale to je jedno. Predpokladany prijem by bol asi 8 mil. forintov, co je plusminus milion korun, ci uz jednych ci druhych.

Ten poplatok by isiel priamo do organizacie ktora je ekvivalent OSA/SOZA, s tym rozdielom, ze - ak som dobre pochopil statut - peniaze sa z tohoto fondu vyplacaju akymsi grantovym sposobom, t.j. nie podla nejakeho slaboducheho automatickeho kluca typu pocet predanych nosicov. Pointa ma asi byt, ze sa pausalne spoplatni vsetko co sa tyka kultury, a kym u braku ten poplatok je vlastne pokuta za to ze je to brak, u ozaj umenia je to potom dotovane. Samozrejme netusim ako takato vznesena idea funguje v praxi.

Pozrel som si aj zoznam poplatkov ktore sa uz teraz tam platia, a ano, su tam aj tie CDcka a DVDcka (1% prazdne, 2% s hudbou, 3% s videom), knihy, ine tlacoviny, technicke zariadenia typu radio a telka, umelecke predmety, a dokonca ako bonus aj niektore priemyselne budovy (tam su to zlomky percenta ale tipujem ze to je aj tak jeden z najvacsich zdrojov prijmov). Poplatky su medzi 1% a 3%, ale su aj vynimky, a to su tie najzaujimavejsie polozky, ktore sa v zozname opakuju so zeleznou pravidelnostou: ako som spominal, CD s videom su 3%, ale ak je to porno alebo nasilie, tak 25%; knizky su 1% ale ak je to porno alebo nasilie tak 25%; hracie karty su 3% ale ak je tam porno alebo nasilie tak 25%... (este jedna zaujimava vynimka su hrackarske zbrane, na ktore je 10%).

wek