Diferencialni par na PCB

andrej jancura hw_aj@zoznam.sk
Čtvrtek Duben 24 15:23:41 CEST 2008

Ahoj,

kedze Ti uz poradili, tak este par pripomienok.

> Zdravim vsechny.
> Kreslim tu PCB na ktere je oscilator, za nim nastavitelny delic a pak
> datovy registr (vydeleny signal z oscilatoru mu dela hodiny). Vsechny
> tyto tri casti jsou propojeny diferencialnim parem (LVPECL) a tady prave
> narazim na problem. Vse se mi povedlo dat tak tesne blizko k sobe ze
> mezi soucastkami je maximalni vzdalenost 25mm. Po LVPECL bezi signal s
> pracovni frekvenci 1,25GHz = 240mm.

Pracovna frekvencia, a teda sirka pasma je dana ostrostou hran. Potom tam
pride este skratenie od er, takze tych 240mm bude asi trochu inak.

> Moje otazka je jestli muzu takto kratke useky vedeni (10krat mensi nez
> vlnova delka) kreslit jako bezny spoj bez sirky kterou udava impedance.

Plati jedno pravidlo, vzdy sa snazit dodrzat impedanciu vedenia. Aj na
kratkych spojoch. Ked som este robil phd, tak fachmani ako kratke vedenie
povazovali Fmax/20 plus korekcia od er.

> Duvod je jednoduchy, nez vyvedu signal z IO na pozadovanou sirku, tak to
> zabere cca 8mm a zpet stejne, takze mezi budu mit ani ne 10mm useku s
> definovanymi parametry. To mi prijde jako uplna zbytecnost. Teorie mi
> rika ze pokud je delka useku << vlnova delka, tak se spoj stejne nechova
> jako vedeni, takze to podle me udelat muzu, ale chtel bych to mit
> alespon od nekoho potvrzene.

S tymi usekmi, kde to "nie je prisposobene" sa pocita a treba zohladnit aj
technologiu u vyrobcu... A to je najvacsi problem.

> Terminaci na koncich vedeni nechavam,
> protoze si myslim ze bez ni by nemuseli presne sedet urovne signalu.

Terminovat budes musiet vzdy. Ked nie kvoli SI, tak EMC.

> Druha vec. Jak se spravne odboci s diferencialnim parem dvakrat do
> praveho uhlu aby byla ekvivalentni delka vnitrniho vodice? = kde se ma
> udelat prodlouzeni spoje zakroucenim a jak by melo vypadat?

R zahybu je dany sirkou vodica. Normalne medzi 3R az 5R. Inak sa to sprava
ako keby si tam mal parazitnu kapacitu. Je o tom kopec clankov.

Kompenzovanie dlzky by som ja osobne robil v useku medzi pinom a castou s
definovanymi parametrami, teda prave v tej "neprisposobenej oblasti". A tuna
by som dal aj tie prechodky, ktore sa mimochodom spravaju ako indukcnost,
takze aj s tym treba ratat. Ak sa chces moc pohrat, stiahni si light verziu
Sonet-u a mozes si to trochu odsimulovat.

> Muj navrh, tak jak si myslim ze je to spravne je zde
> http://www.stud.feec.vutbr.cz/~xtosov00/par.png

Tu zem s tymi prechodkami daj od tych vodicov do vzdialenosti min. 6x sirka
vodica. To je dane prudovym rozlozenim na gnd. Inak ti to bude robit este
parazitne vedenie. Pozri si nejaku knihu o microvawe design, tam su popisane
vsetky typy vedeni. Potom by som sa v navrhu vyhol vsetkym nedefinovanym
pihvizdom, ktore ti urobi funkcia "gnd fill copper". V tvojom designe ich
mas kopu... Okrem toho Ti vrele odporucam knihy od Graham-a s nazvom High
speed digital design.

A.

> Tosa

So Zoznam ICQ vieš presne, kedy sú tvoji kamaráti pri počítači.
http://icq.zoznam.sk/