Diferencialni par na PCB

Petr Tošovský PetrTosHW@PTmodel.cz
Čtvrtek Duben 24 13:25:01 CEST 2008

Zdravim vsechny.
Kreslim tu PCB na ktere je oscilator, za nim nastavitelny delic a pak
datovy registr (vydeleny signal z oscilatoru mu dela hodiny). Vsechny
tyto tri casti jsou propojeny diferencialnim parem (LVPECL) a tady prave
narazim na problem. Vse se mi povedlo dat tak tesne blizko k sobe ze
mezi soucastkami je maximalni vzdalenost 25mm. Po LVPECL bezi signal s
pracovni frekvenci 1,25GHz = 240mm.
Moje otazka je jestli muzu takto kratke useky vedeni (10krat mensi nez
vlnova delka) kreslit jako bezny spoj bez sirky kterou udava impedance.
Duvod je jednoduchy, nez vyvedu signal z IO na pozadovanou sirku, tak to
zabere cca 8mm a zpet stejne, takze mezi budu mit ani ne 10mm useku s
definovanymi parametry. To mi prijde jako uplna zbytecnost. Teorie mi
rika ze pokud je delka useku << vlnova delka, tak se spoj stejne nechova
jako vedeni, takze to podle me udelat muzu, ale chtel bych to mit
alespon od nekoho potvrzene. Terminaci na koncich vedeni nechavam,
protoze si myslim ze bez ni by nemuseli presne sedet urovne signalu.
Druha vec. Jak se spravne odboci s diferencialnim parem dvakrat do
praveho uhlu aby byla ekvivalentni delka vnitrniho vodice? = kde se ma
udelat prodlouzeni spoje zakroucenim a jak by melo vypadat?

Muj navrh, tak jak si myslim ze je to spravne je zde
http://www.stud.feec.vutbr.cz/~xtosov00/par.png

Tosa