OT: predpatecni -opravy a co dal

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Čtvrtek Duben 24 12:35:23 CEST 2008

Ve veci lze postupovat  pasivne ci aktivne.
Pasivni reseni je zhruba to co ted delate, zadrzujete reklamovane zbozi a trvate na uhrade nejakych Fa.
Aktivni reseni bych videl v priprave na pripadny soudni spor. Uvedomte si, ze jste jednou ze stran sporu a pri vsi ucte k vasi velke praci v oblasti propagace TC ( za rozumne penize) bude protistrana tvrdit, ze jednate ucelove. Jinak receno chce to nazor treti strany a to pokud mozno nejake nesporne autoruty.Timto vyrazite panum MBA klacek z ruky a potazmo ji donutite jednat. Zadrzeni zbozi pro zajisteni svych pohledavek je obecne mozne, ale resi se pripad od pripadu a zalezi na konkretnich sjednanych podminkach, vse se v obecne rovine ridi obchodnim, nikoliv obcanskym zakonikem.Problemem muze byt stanoveni ceny zadrzeneho zbozi a obecne vyhodnost tohoto postupu pro vasi firmu. Zkratka pomerne slozity a mnohavrstevni problem, jak to jiz pri srazce s blbce byva.

Obecne k zarukam, zaruku nelze neuznat z duvodu absence zarucniho listu, pokud kupujici prokaze puvod zbozi napriklad Fa. Stejn tak neni mozne trvat na konkretnim popisu zavady, je sice v zajmu obou stran co nejvice problem specifikovat, ale i obecne konstatovani nejak se mi to nezda nebo nefunguje jak ma, ktere zakaznik utrousi mezi pozdravem pri prichodu a odchodu je dostatecne. Zkratka zakon nenuti zakaznika byt znalcem v oboru daneho vyrobku. Co jsou dalsi podminky zaruky jste nespecifikoval tak se k nim nemohu vyjadrit.

>Zdravim. Nez zacnu nahanet ruzne vyhledavace, zeptam se lidi z praxe. Jaxe postupuje, kdyz si zakaznik v zaruce reklamuje zbozi, je predem upozornen na to, ze v pripade neopravnene reklamace bude uctovana oprava a prace.
Vysledkem je, ze priveze 23. mesic 3 stejne pristroje, jeden nepouzity a dva nekompletni, z toho jeden ve spatnem stavu, bez konkretniho popisu zavad, bez zarucnich listu (ale s fakturou, v.c. souhlasi) a podepise Predavaci protokol se znenim "ve smyslu oboustranne schvalenych dodacich a zarucnich podminek predavame je kontrole zbozi blablabla .v.c. xxx, xxy,xxz."
Probehnou pomerne slozita mereni a zjisti se, ze vse je OK a firma mimo to porusila dalsi podminky zaruky, ktere byly dohodnuty. Zaruku nelze uznat a krome toho (chybama se clovek uci, ze...) to asi nemelo byt vubec prijato.
Za prace se vystavi faktura a firma se vyzve k jeji uhrade a po ni si muze zbozi odvezt. Ta to odmitne a zada zruseni kupni smlouvy (!). Duvody jsou zcela bezvyznamne. Ubehne mesic, zbozi je po zaruce a lezi. Firma je opet vyzvana k zaplaceni a prevzeti zbozi s tim, ze bude od data XX uctovano skladne a take penale. (mimoto dluzi i za jine zbozi).
Co dal? Prece to nelze natahovat donekonecna. Jak je doba takoveho skladovani a co s tim?
Ptam, se, nez zajdu za pravnikem....
Jen pro info, jde o firmu, jejiz MBA se hezky ztrapnuje na http://vytapeni.tzb-info.cz/t.py?t=11&i=106297&start=0 , ale diskuze se nas netyka. Nase zkusenost - kontakt se 6 lidmi této firmy znamenal kontakt se 6 lhari, z toho jeden hochstapler.
AZE