Mereni ucinnosti spinaneho zdroje.

Martin Hanek martin.hanek@centrum.cz
Středa Duben 23 18:26:21 CEST 2008

Zdroj je s obvodem TOP247Y a trafem Myrra 74060. Sekundary jsou v serii.
Vystupy jsou 24V (zde je i zpetna vazba), odbocka je 12V a z tech 12V
jeste spinanym stabilizatorem s MC34063 udelano 5V.

V priloze je prubeh ucinnosti v zavislosti na zatezi vetve 24V.
Podmínky měření:
- větev 12V bez zátěže (naprázdno)						- větev 5V zatížena rezistorem
7,5Ω (jmenovitý proud cca 670 mA)		- zdroj je napájen ze stejnosměrného
zdroje napětí cca 320V			- proud do zdroje snímán na rezistoru o
velikosti Rs=10,2Ω

Nejvice se hreje usmernovaci dioda na sekundaru 24V, mame tam zatim
rychlou BYV29-400, ale ta ma ubytek kolem 1V. Na ni je pouze maly
chladic. Ruku na tom chladici (pokud z toho taham 2-3A) urcite neudrzim.
Nejspise ji vymenime za dve schottky paralelne (napr. MBR20100CT).
Pak se hreje i TOP247Y, na ten nesaham, ale kdyz jsem tahal 3A z tech
24V a 670mA na vetvi 5V (celkem cca 74W) tak presne po 3 minutach vypla
tepelna ochrana toho zdroje. Az se ochladil, tak nabehl.

Zkousel jsem chvilkove 4.7A z tech 24V a jeste nevypnula proudova pojistka.
Zmenou jednoho odporu se proudova pojistka da nastavit. Zvysenim z 10k
na 20k zdroj vypinal pri odberu cca 2.7A z 24V. Pak zkousel kazdou
sekundu nabehnout. Az zatizeni pokleslo, v pohode nabehnul.

Zda se ten obvod celkem slusny.

Martin Hanek