Kdyz se zde probiraji LEDky - pouziti v autech

gatilo gatilo@centrum.cz
Středa Duben 23 12:28:38 CEST 2008

 23.4.2008, 12:02:49

ono nejdeani tak o to jak noc hreji, nebo nehreji na venek, ale o to
jak moc se zahriva chip uvnitr.
Kdysi jsem cetl nejake PR od Agilentu ktere se zabyvalo prave touto
tematikou.
Bylo tam hodne omacky typu Agilent je nejlepsi, nase konstrukce je
chranena xx patenty atd.
Ale take tam uvadely ze nejcastejsi poruchou LED je preruseni
kontaktniho dratku nebo jeho oddeleni od chipu v dusledku rozdilne
teplotni roztaznosti materialu a teplotnich cyklu.
Resi se to tak, ze chip neni primo zakapnuty epoxidem, ale nad chipem
je mala dutina, vyplnena silikonovym olejem nebo necim podobnym.
Takova konstrukce je pravdepodobne technologicky dost narocnejsi nez
pouhe zaliti epoxidem, tudiz takto provedene LEDky budou drazsi.
Ani (evropsti)renovovani vyrobci aut si nedelaji elektriku sami, ale
nakupuji dily od renovovanych dodavatelu. A renovovani dodavatele uz z
vetsi casti prestehovali vyrobu do ciny, kde v ramci optimalizace
nakladu IMHO svetla pro Mercedes sekaji ze stejnych soucastek jako
svetla pro Fiat Punto.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz