Mereni ucinnosti spinaneho zdroje.

Martin Hanek martin.hanek@centrum.cz
Úterý Duben 22 14:07:32 CEST 2008

Dobry den,

mam postaveny spinany zdroj na zkouseni s obvodem TOP247Y a trafem
Myrra. A ted zkousim nejaky zatezovy testy. Zatezuju vystup tohoto
zdroje 24V. Merim napeti a proud. Dale merim napeti (to se nemeni) na
vstupu a proud do toho zdroje.

Priklad co jsem nameril:
------------------------
vystup:
23,9V/1,5A z toho Pout=35,9W
vstup:
241V/0,27A z toho Pin=65W
ucinnost:
Pout/Pin*100=35.9/65*100=55%

Meril jsem proud na vstupu pristrojem HP 34401A, ma TRMS. Ted jsem si do
vstupu hodil odpor a merim na nem napeti - stejne. Pripojil jsem i
osciloskop TDS1002, prubeh jak ma byt (proudove spice, jak se nabiji
kondenzator), TRMS ubytek mi take spocita stejny.

A tady je ten zasadni problem. Tech 30W by mi ten zdroj upeklo. Na vsech
vykonovych prvcich jsou male chladice. Ta ucinnost je proste blbost.
mela by byt kolem 80-90%.

Zkousel jsem nejaky spinany zdroj komercne prodavany a vysledky jsou stejne.

Co delam spatne?

--
Martin Hanek