[OT] fotovoltaika - orientace stechy

Martin Moštěk xtyca@seznam.cz
Úterý Duben 22 07:32:48 CEST 2008

Zdravim,
delal jsem si kdysi (na podzim) simulaci navratnosti vlozene investice
do solarnich panelu, pocital jsem to na solarni clanky od firmy
HiTechSolar (ale ony si ty firmy na tom narazeji zhruba stejne) a vyslo
me tenkrat, ze realna navratnost s opotrebenim a se stalou vykupni cenou
elektriny je pro 4,8 KWp cca 9,74 roku. Cele to bylo pocitano na
prumerne slunecni podminky CR (Moravy). Naklady na porizeni vysly na 744
tisic.
Pokud budete mit nekdo zajem, mohu ten excel s promennymi moznostmi
konfigurace vystavit (cca 22,5 KB). Martin.
Ps: Ad cela diskuze - muzeme o cele problematice cistoty fotovoltaiky
polemizovat, nicmene cely system je nastaven tak, aby se CR zbavovala
zavislosti na neobnovitelnych zdrojich a tudiz fv je jednou z cest, jak
toho dosahnout. Je jen na kazdem z nas a na nasich financnich
moznostech. Podotykam, ze FVE nemam.