redesign GSM anteny

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Čtvrtek Duben 17 10:52:54 CEST 2008

na hrubke substratu zalezi az moc :-) Sirka vodica pre danu impedanciu
rastie zhruba linearne so hrubkou substratu. T.j. ak je napr. 50Ohm
vedenie zrealizovane na rovnakom type substratu (rovnake vsetko okrem
hrubky) na trojnasobne hrubom bude zhruba trojnasobne sirsie.

Numericky priklad, epsr=4.5
H=0.5 mm, T=35 um, Z=50 Ohm, sirka vodica 0.91mm
H=1.0 mm, T=35 um, Z=50 Ohm, sirka vodica 1.84mm
H=1.5 mm, T=35 um, Z=50 Ohm, sirka vodica 2.78mm

Vodic siroky 0.91mm bude mat impedanciu a rychlost sirenia:
H=0.5 mm, T=35 um, Z=50 Ohm, 1.98 deg/mm
H=1.0 mm, T=35 um, Z=72.2 Ohm, 1.92 deg/mm
H=1.5 mm, T=35 um, Z=86.1 Ohm, 1.9 deg/mm

Takze pokial zachovate rovnaky motiv ale len zvysite hrubku substratu
tak sa jednak zmeni rezonancna frekvencia, ale hlavne sa zmenia
impedancie. Takze zalezi potom uz len na definicii "funguje to". V mojom
ponimani "funguje to" to nebude fungovat vobec, ked sa na to ale bude
pozerat clovek len zo strany napr. telefonu kde 20dB nehra rolu tak to
asi stale pojde :-)
b.