Radiace vs. typy pameti

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Duben 16 12:33:08 CEST 2008

>Ano u Actelu jsem mel na mysli antifuse technologii. Berte to ale tak ze
>kdyz mi tu sef rekne ze nezaplati vyvojove prostredi od Actelu, tak pri
>otezce jestli muzu pouzit HardCopy ASIC asi upadne v krecich na zem.
>:-)

By to skor malo byt tak, ze intenzita krcov zavisia od sumy a nie od nazvu.

Asi som to mal napisat priamo, ono to slovo ASIC je zneuzivane na spustu ucelov, myslel som na konverziu z FPGA. Jedna sa samozrejme o gate array programovanu maskou, a ta konverzia - ako uz niekto pisal - je takmer uplne automatizovana zalezitost. Povodny navrh sa robi na standardnom FPGA standardnymi  navrhovymi softami, takze to moze robit aj Baluom spominany student.

Samozrejme to znamena aj to, ze sa tam zmesti len tolko kolko bolo v povodnom FPGA.

Tu konverziu dnes ponuka pomerne velke mnozstvo firiem a firmiciek a ceny su stlacene dost dole. Netusim kolko za to pyta rovno Altera, ale verim tomu ze viac nez tito mali hraci. Ta cena je v rade jednotiek az desiatok tisicov US$ (dost to zavisi aj od pozadovaneho puzdrenia a testovania; tie nizsie ceny sa dosahuju ulozenim viacerych designov na jednu masku, co znamena aj ze treba pockat kym sa ich dost nazbiera), co sice nie je malo, ale da sa na to hladiet aj tak, ze je to ten isty rad v ktorom stoja tie vyvojove softy + napalovacky + devkity atd. Ale mozete na to trebars hladiet aj tak, ze si kupujete par stoviek cipov po $10-$20; toto trebars u RadHard (ktore maju vdaka obvykle military specifikacii mimoriadne vysoku pracnost na kazdom kuse) mozete len snivat. Samozrejme ak z tych par stoviek cipov zahodite 99%, tak je to zase v inych cislach. Proste ta ekonomika moze byt vselijaka a pre mnozstvo pripadov to nie je az take beznadejne ako sa zda.

Skuste pripadne nadhodit o akom FPGA sa konkretne bavime a ja sa Vam mozem u jednej takej firmicky spytat, co by to stalo, nech tu len tak neplacame do vetra.

wek