usb pro prumyslove prostredi ??

Ing. Pavel Poucha papouch@papouch.com
Středa Duben 16 11:25:12 CEST 2008

Dobrý den,

Já bych to s odolností USB proti rušení neviděl tak zle. Jedná se o
symetrické vedení, a tam je obecně odolnost spíše dobrá, jistě lepší než
např. RS232.

My jsme se s tím dost natrápili u převodníku USB-RS485. Někteří odběratelé
je totiž používají s frekvenčními měniči. Nejprve jsme měli převodník s
FT232B a kabelem napevno, a bylo vše v pořádku. Pak se použilo FT232R, musel
se do krabičky vejít konektor a další součástky, tak se tirák upravil a
problém byl na světě - špatná odolnost.  Tak jsme použili na vstupu USB
tlumivky (mnoho výrobců cívek dodává odrušovací prvky speciálně určené pro
USB) - a v laboratoři EMC se ukázalo, že je to ještě horší. Různými pokusy
jsme zjistili, že záleží hlavně na topologii desky, tedy jak je RS485 blízko
k USB a jako jsou zeměny různé odrušovací kapacity, aby nevytvářely spíše
most pro rušení (přes zem).

Takže USB v průmyslu určitě lze, ale je nutné navrhovat desku rozumně (moc
nešetřit místem, dobře zemnit), udělat několik verzí a pořádně vše na EMC
otestovat.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel