Kapacitor v prasku...

Šauer František f.Sauer@mikroelektronika.cz
Středa Duben 16 08:04:41 CEST 2008

Dobrý den,

> bol posledny kondenzator ktory tam prdol :-) Inak v poslednom
> case vo vseobecnosti mame nejake problemly s kondenzatormi.
> Kolega dostal seriu dosiek v osadzovne a asi 50% z nich
> zadymilo hned po prvom pripojeni na napajanie. SMD tantal,
> 100uF tusim na 20V, pouzity v 12V vetve hned po pripojeni na
> napajanie proste zhorel. Ziadne impulzne prudy, ani ziadne
> extremne rychle nabijanie.
> Rampa 12V zdroja trva asi 5ms, merali sme...
> Stretol sa tym uz niekto?
> b.

mám podobnou zkušenost z konce roku 2005. Koupili jsme cca. 27000 elektrolytických kondenzátorů 33M/35V LOW ESR v SMD provedení. Zapojeny byly v obvodu 24V. Při prvním připojení napájecího napětí se objevily podobné efekty (kouř, rána, smrádek). Při reklamaci u výrobce bylo zjištěno, že udaná výrobní šarže nikdy v AVX nebyla vyrobena! Dalším zkoumáním bylo zjištěno, že nějaký "koumák" asi v Číně zřejmě provedl "upgrade" kondenzátorů 33M/16V na 33M/35V tak, že obrousil původní značení (při porovnání s originálem od výrobce byly kondenzátory o cca. 0,4 mm nižší) a přeznačil je na novou hodnotu. Vše potom úhledně zabalil do originálních kotoučů pro SMD automat a krabic k nerozeznání od originálních AVX.

Tož tak.

Přeji příjemný den

František Šauer