Kapacitor v prasku...

Úterý Duben 15 19:22:14 CEST 2008

Před pár lety jsem měl problém s kondenzátory 1206, 100n. V 50 deskách
celkem cca 500 kondenzátorů. Rozměry desek cca 50x150, pájeno vlnou a
odcházely (některé hned, některé cca půl roku) jen ty co byly po délce.
Celkem jich odešlo cca 10. Konzultoval jsem to v Mělníce kde mi to letovali
a prý se s tím ještě nesetkali. Desky nikdo neohýbal :-) Co mělo odejít
odešlo a od té doby bez problémů.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Daniel Valuch" <daniel.valuch@orange.fr>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, April 15, 2008 6:18 PM
Subject: Re: Kapacitor v prasku...

opacne, 5nF/20kV. Pouzity v tetrodovom zosilnovaci napajanom 12kV, sirka
pasma 1kHz-20MHz.
Testujeme vsetkych 16 na plny vykon a vsetci sa modlia aby to bol
posledny kondenzator ktory tam prdol :-)
Inak v poslednom case vo vseobecnosti mame nejake problemly s
kondenzatormi. Kolega dostal seriu dosiek v osadzovne a asi 50% z nich
zadymilo hned po prvom pripojeni na napajanie. SMD tantal, 100uF tusim
na 20V, pouzity v 12V vetve hned po pripojeni na napajanie proste
zhorel. Ziadne impulzne prudy, ani ziadne extremne rychle nabijanie.
Rampa 12V zdroja trva asi 5ms, merali sme...
Stretol sa tym uz niekto?
b.