[OT] Redukcni tubus na fotak Canon

Bitovod hw@prelude.cz
Pátek Duben 11 15:07:36 CEST 2008

Tubus se sice prodává, ale je určený buď k použití filtrů před objektivem,
nebo k použití předsádkových čoček, které mohou zkrátit či prodloužit
ohniskovou vzdálenost toho "miniobjektivu" za nimi. Opravdu to nemá nic
společného s našroubováním dalšího objektivu.

Při použití předsádkových čoček vždy dojde k určité degradaci obrazu,
otázkou je, jak moc a při jakém použití to vadí...

Pokud chcete výměnné objektivy, tak fakt nic jiného než DSLR nezbývá.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Pavel Kadečka" <pavel.kadecka@gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, April 11, 2008 3:04 PM
Subject: [OT] Redukcni tubus na fotak Canon

Přátelé, mám už trošku starší foťák Canon powershot A510, a náhodou
jsem objevil, že se k němu nechá dokoupit adaptér na objektivy:

http://www.fotoskoda.cz/eObchod/p4071060-cz-soligor-redukcni-tubus-canon-a-510520

Ten foťák je kompakt, žádná zrcadlovka, má 3x zoom a jen 3 megapixely.
Je fakt že někdy by se mi větší zoom hodil. Neměl jste někdo v ruce
kombinaci kompakt od Canonu + nějaký objektiv přes adaptér? Týkalo by
se to řady A500, možná A600 a A700 (a možná i starších A60/A70/A80).
Zajímá mě jak se s tím zachází, jaký z toho lezou fotky atd.

Mně se moc nezdá, že objektiv se šroubuje až před vlastní miniobjektiv
kompaktu, ale pokud by výsledek byl aspoň trochu ucházející, třeba
bych si to i pořídil.

Jinak pokud mi někdo poradíte rovnou koupit lepší foťák, tak to je až
druhá možnost v pořadí ;-) Pravděpodobně bych si zase vybral nějakej
kompakt a ty maj zoom tak kolem 3x-4x, samo že dneska se nic pod 7
megapixelů neprodává, tak bych pravděpodobně použil i digitální zoom
nebo výřez z fotky.

(Zrcadlovku nechci, je pro mě moc velká, kdo by se s tím tahal ;-) S
přídavným objektivem bych se sice tahal taky, ale jen někdy.)

P.K.