RE: Jak jsme málem bouchli

Ales Martinik amartinik@atlas.cz
Středa Duben 9 20:38:50 CEST 2008

Mel jsem ji taky. Pred cca 5 lety jsem si nechal (na jeho radu) od
instalatera nainstalovat
spinac High Limit - prerusi elektricky obvod k magnetu, ktery spina plynovy
ventil, tim
vse vyresi, pokud to funguje.
!!! Ale podle Vaseho popisu nefunguje vytahnuti knofliku plynu - to je
spatne !!!!!!
Plynar rikal, ze tyhle karmy to maji jako "vlastnost" - osicka, ktera
reguluje plyn se zasekne
a nevypne.
Jedna pani tak dlouhe roky provozovala takto nefunkcni karmu, ze pustila
vodu, zapalila, nabrala horkou vodu nebo napustila vanu a VYTAHLA KOLIK,
cimz karmu BEZPECNE uhasila.

Pred 4 lety jsem si nechal vymenit mechanismus regulace, protoze jiz nesel
opravit (cca 1500Kc
i s montazi). No a pred rokem a pul jsem presel na kondenzacni kotel na
topeni a ohrev vody.
<REKLAMA> Zalohy na plyn se snizily z 1800Kc na 1200Kc a jeste po roce
5000Kc vratili.</REKLAMA>

Odpoved na otazky
1. pokud nemate zpetny ventil, asi by to nejakou chvili vydrzelo, nez se
trubky prepali
(jso vevnitr plne vodniho kamene, ktery izoluje...), pak by strikala voda.
Nebo mate zpetny
ventil, pak by to bouchlo a prvne by foukala para, pak voda.
Pokud by to uhasilo plamen a Vam nefunguje pojistny ventil (podle popisu),
unikal by plyn a mohlo
by dojit k vybuchu...
2. staci procistit mechanismus regulace, pripadne vymenit membranu, pripadne
cely (viz muj pripad vyse). Zavolejte k tomu odbornika, ten Vam pomuze. Kdyz
uz to budete mit rozdelane,
zkuste pomoci Sava nebo neceho kyseleho odstranit vodni kamen z vymeniku -
ten se da vydelat jednoduse (kdyz je to rozebrane), stoupne ucinnost. A
urcite at se podiva na knoflik od vecneho
plaminku, kterym to MUSI jit vypnout.
Hodne stesti a dlouhy zivot.

Ales