OT: Jak jsme málem bouchli

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Středa Duben 9 19:29:00 CEST 2008

Zdravím,
  fuj, ještě se mi trošku třesou kolena :-).
  Dnes odpoledne jsem šel "náhodou" do koupelny (v podstatě jsem tam neměl
zas tak moc co dělat) a všiml jsem si, že hoři karma (typ Mora 371). Ona
hořívá často, třeba když v kuchyni se myje nádobí, ale teď byl zvuk nějaký
divný - něco navíc a něco chybělo. Došlo mi to rychle: navíc podivné praskání,
chyběl zvuk protékající vody. A taky trochu smradu navíc.
  Zkusil jsem vytáhnout knoflík plynu (vypínač plamínku) - vesele ignorován.
Nu samozřejmě jsem tedy otevřel horkou vodu, ovšem ozval se sykot jako když
odfukuje lokomotiva, a taky byla koupelna v okamžiku plná páry. Nu, pára
místo vody byla minimálně 10 sekund, pak tmavohnědá břečka, a pak konečně
voda.
  Karma se dala uchlácholit jen vypnutím hlavního přívodu plynu, vypínání
uzavřením vody vůbec nereaguje. Žena říkala, že chvíli před tím vodu brala,
tak je asi pravděpodobné, že se zapla a už nevypla. Regulace výšky plamene
knoflíkem je ale funkční.
  Tož mám teď v zásadě 2 otázky:
  1) jen tak ze zvědavosti: Jak by se asi situace vyvíjela, kdybych nezasáhl ?
     Je můj odhad ze subjectu správný ?
  2) Co tam odešlo ? Nestačilo by třeba jen něco pročistit ? Je tenhle typ
     obstarožní karmy ještě opravitelný, nebo už bych se měl poohlédnout po
     něčem novém ? V dlouhodobém horizontu asi určitě, ale nebude to ze dne
     na den a pětilidné rodině se bez teplé vody nežije dobře ani pár hodin...

  Zdraví Pavel Troller