induktivni snimac polohy s analogovym vystupem

Středa Duben 9 17:51:56 CEST 2008

Pokud Vám to pomůže pro inspiraci - u našich vozíčků se snímá výchylka ovládací páky spřažené s ventilem tak že se pohybuje jádrem uprostřed tří cívek - v neutrálu je jádro polovinou ve střední cívce a částí délky sysmetricky v obou krajních. Střední cívka je budící - je do ní přiveden jakýsi kmitočet, krajní cívky jsou snímací s navzájem otočenou polaritou. Při posunu páky jedním nebo druhým směrem se ve snímacích cívkách indukuje napětí úměrné přesahu jádra. Přímo v obvodech čidla se to zpracovává, výstupem je stejnosměrné napětí které je v neutrálu rovno polovině napájecího a při posunu se lineárně zvětšuje / zmenšuje.
Mám nějaké fotografie avšak nikoliv schéma. Snímače vyrábí BOSCH.

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of nevrklap@volny.cz
Sent: Tuesday, April 08, 2008 11:56 AM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: induktivni snimac polohy s analogovym vystupem

Zdravim,
potreboval bych postavit senzor viz predmet. Jedna se spise o demonstraci, takze nechci pouzit komercni vyrobek. Dosah by mel byt cca 0.5-3 cm s alespon radove linearnim vystupem.. Moje predstava je neco jako polovina hrnickoveho jadra (D18mm)s civkou zapojenou v oscilatoru a pak detekce zmeny amplitudy ci frekvence.. ale klidne by to mohlo byt i neco slozitejsiho, jedna se pouze o dva kusy, takze cena nehraje prilis roli. Mr. Google mlci..  Diky