RE:Mereni tlaku - tlakove ztraty?

k.novo k.novo@seznam.cz
Středa Duben 9 00:06:36 CEST 2008

MPXV7002 jsou teplotne kompenzovana cidla.

>Spíš než větru bych se bál teplotní závislosti čidla - to bývá o
tlakových čidel větší problém.

To je sice hezke, ale zde ponekud neprakticke, znamena to resit cidlo v exterieru a do toho se mi moc nechce.
Hledal jsem informace k vlasnostem a vlivu impulsnich potrubi na presnost mereni tlaku a moc jsem neuspel.
Jedine ceho jsem se dopatral, je fakt, ze s delkou potrubi klesa frekvence zmen tlaku, kterou lze merit, coz je logicke.
Nasel jsem nekolik profi meraku tlakove diference a i u nich je uvedeno, ze pracuji s libovolnou delkou imulsniho potrubi, s poznamkou, ze pri delce nad 2m stoupa doba odezvy na zmenu tlaku.
Pokud nekdo vi o literature na dane tema, rad se priucim.

Dik

>snímače tlakové diference se umisťují co nejblíže odběru tlaků (z důvodu
co nejmenších tlakových ztrát na impulsním potrubí), od něho se signál
vede kabelem. Pro eliminaci tlakových rázů se dělají tlumiče rázů - jsou
konstruované podobně, jako tlumiče na  pistole.

OH