Mereni tlaku - tlakove ztraty?

k.novo k.novo@seznam.cz
Úterý Duben 8 22:20:30 CEST 2008

Potrebuji nejak detekovat zaneseni filtru ve vzduchotechnice , chci pouzit  diferencialni tlakove cidlo MPXC7002 s rozsahem +-2kPa,pricemz zmena talkove ztraty na zanesenem filtru, bude cca 50Pa . Technicky by to nemel byt problem, problemem je,ze filr je cca 20m od elektroniky do kere chci mereni integrovat.  Tahat merici hadicky pred a za filtr se mi nechce. Jde o filtr na sani a tak je teoreticky pred filtrem normalni atmosfericky tlak At a na konci potrubi, ktere od filtru vede je tlak At - tlakova ztrata na filtru - tlakova ztrata v potrubi. Teoreticky by tedy melo fungovat mereni s jednim vstupen vyvedenym na bezny atmosfericky tlak (20m by nemelo hrat roli v jeho vysi) a druhym vystupem pripojentm na konec potrubi vedouciho od filtru oboji dostupne s max 3m hadickou.

Problem vsak mam s vetrem, nechci, aby mi elektronika blaznila pri kazdem vetrnem porivu, jasne ledas co se da odstinit opakovanymi merenimi atd, nicmene, presto bych rad co nejvice potlacil vliv vetru. Napadlo me jednak vstup do hadicky umistnit do krabicky s pouze nalou dirkou a dale jeste konec hadicky osadit klasickym vzduchovacim kamenem, pouzivanym v akvaristice.

Muze to fungovat?

Danke Schoen