Clanok [bolo: Re: Xilinx a CERN]

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Pondělí Duben 7 21:12:50 CEST 2008

na tej fotke je vidiet nalepene cislo magnetu, takze to nebolo az tak
tazke :-))
Nasiel som k tomu nejake informacie v design reporte
https://edms.cern.ch/file/445831/5/Vol_1_Chapter_3.pdf strana 12,
kapitola 3.2.4. IR1 a IR5 su miesta pred experimentami Atlas a CMS,
ktore vyzaduju vysoku "hustotu" zvazku (luminostity).
Na obrazku 3.7. je schematicky naznacene ako to funguje. Kriticky
element je prave ta sustava troch supravodivych magnetov ktora sa vola
"inner triplet". Podla obrazku 3.7. je vidiet ze dva paralelne zvazky,
kazdy s priemerom niekolko desatin mm, vzajomne vzdialene 194mm
zaostruju na radovo 10-tky um a obidva zvazky sa pretnu presne v strede
detektora. Cela ta sustava magnetov je dlha ca. 270m z kazdej strany
detektora. Niektore magnety su normalne vodive, niektore supravodive a
niektore maju dokonca helium pri 4.5K aj pri 1.9K zaroven.
Tuto cast ringu velmi nepoznam, ale listovanim v design reporte
http://ab-div.web.cern.ch/ab-div/Publications/LHC-DesignReport.html sa
da najst vela zaujimavych veci :-)
b.