[OT] Vztlak letadla

Bitovod hw@prelude.cz
Pondělí Duben 7 14:18:24 CEST 2008

Ano, akrobaticka letadla maji skutecne prisne symetricky profily na
kridlech, vztlak se resi uhlem nabehu (tedy onim "naklopenim" kridla) a
dostatecnym vykonem motoru.

Akrobaticke letadlo narozdil od onoho zminovaneho Boeingu travi podstatnou
cast letovych hodin na zadech, kdy je vztlak kridla s nesymetrickym profilem
vniman jako velmi silna nevyhoda.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Peter Bosnak" <lajost@zoznam.sk>
To: "konfera" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, April 07, 2008 2:11 PM
Subject: [OT] Vztlak letadla

Samozrejme,že lieta všetko.Stačí ísť na modelársku exhibíciu,kde lietajú
čarodejnice na metle a podobne.Ale prečo potom majú profil i
najmodernejšie Boeingy,Aerobusy ? A ste si istý,že akrobatické lietadlá
nemajú krídlo s profilom ?Je to samozrejme možné,lebo tam nezáleží
príliš na ekonomii prevádzky ale krk by som za to nedal.

P.B.