Letadla a vůbec - takové jedno víkendové upozornění
HW CNCnet.info
hwnews@cncnet.info
Sobota Duben 5 22:19:26 CEST 2008
To je jen otazka toho zda je to ciste akademicke (teoreticka rovina)
nebo prakticke (realny vzlet).
I kdybysme to vzali prakticky - jedinou podminkou vzletu je jen to aby
motory dokazali prekonat veskere odpory, ktere vznikaji pri dosazeni
vzletove rychlosti - pri konkretnich podminkach. Nicmene je treba si
uvedomit, ze v tom pripade by bylo asi neco spatne - nejak si nedokazu
predstavit co by zpusobilo natolik velke ztraty pri dvojnasobnem otaceni
(u jakehokoliv letadla) - je treba vzit navedomi, ze pusobit vykonem
nekolika set az tisicu koni (u strednich motoru) na tak malou vec jako
je lozisko zpusobi jeho okamzite vytaveni. Tohle ale stejne dle meho
nebylo rpedmetem toho jak to bylo cele myslene. Pokud by se neco
takoveho melo brat v potaz tak to musi byt zadefinovanou jako nejaka
krivka ucinnosti toho loziska versus jeho otacky.
Radek Vicek
======================================================================
http://www.cncnet.info - problematika CNC a automatizace
http://www.jakjevenku.info - webová meteostanice
Michal Lukac napsal(a):
> Preco by nemohol ovplyvnit pohyb lietadla? tam v tom prvom zadani nie je
> povedane ze aka je mozna max. rychlost pasu.
> tak ja si poviem ze nech je taka ze pri tejto rychlosti pasu je vysledny
> odpor kolies (valive trenie, trenie v loziskach(toto bude asi take velke
> ze to ako keby lietadlo startovalo zo zabrzdenym podvozkom(ak sa
> nerozletia gumy))) taky velky ze sa vyrovna tahu motorov alebo aspon
> taky ze to nepostaci na dosiahnutie vzletovej rychlosti, potom fakt
> nevzlietne...
> ale cele to je o tom kto si zadefinuje ako podmienky ktore neboli v
> zadani spomenute
> m.
Další informace o konferenci Hw-list