Letadla a vůbec - takové jedno víkendové upozornění

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Sobota Duben 5 21:32:18 CEST 2008


Tak ja taky jeste pomaleji a srozumitelneji:
Jak se muze pohybovat dopredu, kdyz pas pod nim ho vraci zpet ???
Predstavte si, ze se tomu eru otoci kolo o jednu otacku dopredu - diky 
sile vyvolane motory, ktere se opiraji o "vzduch" ( obvod kola bude 1 
metr) a pas popojede dozadu  tez o jeden metr.( proste v kole je snimac 
a jeho otoceni se meri, podle toho se natavuje rychlost pasu) . V  case 
T+3 se kolo otoci za sekundu o 3 otacky a pas popojede dozadu o 3 metry.
Dejme tomu, ze v case t + 100 se  kolecko otoci 100 x za sekundu a pas 
pod nim popojede dozadu o 100 metru.
v case t+ nekonecno pas popojede o nekonecno...
OTAZKA ZNI:
Bude se to ero pohybovat vzhledem k okoli?

Bitovod napsal(a):

>Ach jo. Tak jeste jednou, pomalu a srozumitelne:
>
>Ano, musi vzniknout vztlakova sila. S tim souhlasim. Ale letadlo navzdory 
>bezicimu pasu NESTOJI na miste, proc by sakra melo? Pohon (at uz proudove 
>motory, nebo vrtule) se neopira o zem, ale o vzduch, se kterym nikdo ani 
>nehnul, tedy se do nej roztocena vrtul muze v klidu zakusovat a tahnout 
>letadlo dopredu.
>
>Samozrejme, kdyby se u letadla pro rozjezd pouzival nahon na kola, tak by se 
>letadlo ani nehnulo, ovsem to je -s prominutim- pitomost.
>
>Pavel Kutina
>  
>




Další informace o konferenci Hw-list