Re: Letadla a vůbec - takové jedno víkendové upozornění

Tony Malecký tony@malecky.cz
Sobota Duben 5 14:08:37 CEST 2008

Jak které letadlo. Akrobat to dokáže, prázdná stíhačka taky. Plně vyzbrojená
už je na mezi.
Představte si to letadlo v jiné pozici. Svisle, a visící ve vzduchu....
Modeláři takhle běžně lítají, dokonce i s proudovými modely... V reálu a
akrobacii nevím... řekl bych že i to jsem někde viděl ale ruku do ohně za to
nedám...

Tony

----- Original Message -----
From: "gatilo" <gatilo@centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, April 05, 2008 1:41 PM
Subject: Re: Letadla a vůbec - takové jedno víkendové upozornění

5.4.2008, 13:16:51
Nekomplikujme si zivot podvozkem, ten budiz idealni.
Ja rozhodne neuvazuji jako auto, viz. 2 odstavec meho predchoziho
prispevku.
Zapomenme na chvili na Einstejna a mame tu dve mezni situace. Prvni je
onen papirovy drak ktery stoji na miste a kolem nej se pohybuje masa
vzduchu, druhou je ten kluzak na navijaku, masa vzduchu se nehybe ale
pohybuje se letoun.
Einstein ON. Z hlediska vztlaku (nebot ten nas zajima), je jedno zda
se pohybuje vzduch, letadlo nebo oboji. Je tedy mozne kluzak jenom
privazat lanem k zemi a na letisti velkymi vrtulemi vyvolat tak silny
vitr ze vzletne, tedy obdoba onoho draka. Jenze z hlediska technicke
realizace je jednodusi pohybovat kluzakem v nehybnem vzduchu, nez
hybat vzduchem kolem kluzaku.
Takze pokud letadlo stoji na miste ( je jedno zda diky pohybujicimu se
pasu nebo je privazano lanem ) opravdu dokazi jeho motory rozhybat
okolni vzduch natolik aby vzletlo ?
Kdyby bylo tak jednoduche pomoci motoru hybat vzduchem, proc se
pristava/startuje proti vetru, proc pri vetsich rychlostech vetru
nejde pristat/odstartovat vubec ?

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz