RE: UTP kabel v zemi, životnost?

Radek Benedikt benedikt@login.cz
Pátek Duben 4 12:21:34 CEST 2008

1583ENH bych rozhodně nepoužil, je to kabel určený na vnitřní instalace.

Na instalace po střechách používáme kabely pro venkovní použití, mají černou
izolaci. Nejlíp na mě zatím působil kabel Belden 7997A - černý, provedení
jako trubka naplněný silikonovou vazelínou (či co to je). Blbě se s ním
dělá, vazelína pěkně při konektorování patlá, ale dojem z něho je víc než
pozitivní. Nicméně pokud porovnám cenu výkopových prací a cenu koposáckých
chrániček tak bych měl snahu tam dát tu chráničku. Speciální kabel do země
nebude zas tak jednoduše sehnatelný (a levný), pokud jej nepoužívá O2 či
jiný velkoodběratel. Ty chráničky má každá lepší "drogerie"

Radek (benedikt@lphard.cz)