Merak ESR, pripadne DCR?

Peter Bosnak lajost@zoznam.sk
Středa Duben 2 13:36:08 CEST 2008

Postavil som si asi pred dvomi rokmi merák ESR podľa

http://www.qsl.net/iz7ath/web/02_brew/15_lab/06_esr/index.htm

a som trochu v rozpakoch.Mám krabicu
elektrolytov,použitých,nových,malých, veľkých,asi 300 kusov a keď som
tento merák skúšal,našiel som tam iba 2 ks s veľkým ESR. Pracujem ako
servisný technik a stále počúvam kolegov,ako museli vymeniť 10-20 elytov
v jednom zariadení pre vysoké ESR. Ja také šťastie (alebo smolu ? )
nemám a i keď som podozrieval niektorý elyt na veľké ESR,tak sa mi to
potvrdilo zriedkakedy. Meral som niekoľko elytov zo zariadenia firmy
Ampex,rok výroby asi 1965 a všetky boli úplne v poriadku. Je vysoké ESR
skutočne problém,alebo sa to týka iba tepelne,alebo inak namáhaných
elytov v meničoch a podobných zapojeniach ?