OT - mikroskop

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Středa Září 26 16:15:46 CEST 2007

Onehdá jsem tu sháněl rady ohledně mikroskopu, něco jsem se dozvěděl,
něco si domyslel, koupil jsem v Datartu webkameru Fujitsu-Siemens,
sundal z ní optiku, vzal dětem mikroskop z Lidlu a pomocí lepicí pásky to
sestavil dohromady. Odpověď na otázku, za lze vzít CCD čip bez optiky,
mikroskopický objektiv a trubku a získat tak mikroskop zní ANO.

Skleněné měřítko dělené po 0.1 mm objektivem 4x:
http://www.alsoft.cz/ales/4x.tif, stejné měřítko objektivem 10x:
http://www.alsoft.cz/ales/10x.tif a nakonec objektivem 40x:
http://www.alsoft.cz/ales/40x.tif. Předpokládám, že barevné okraje u
posledního snímku budou menší až použiju kvalitní apochromatický
objektiv nebo monochromatické osvětlení.

Otisk indentoru Rockwell C v oceli Poldi Radeco o tvrdosti 63 HRC,
objektiv 4x: http://www.alsoft.cz/ales/63HRC-4x.tif.

Ales Prochaska